Stránka 10

Staré dvourozměrné klasiky ožívají ve stylovém 3D

Autor: Jiří Bigas | 03-04-2019 | Články | tXT verze

Zkusili jste si někdy představit, jak by vypadaly staré dvourozměrné hry ve 3D? Odpověď vám mohou částečně poskytnout nejrůznější pokračování a remaky, ale to není ono. Na kanálu Bitplex na […]


Mega Drive Mini nabídne 40 her a novou hudbu

Autor: Jiří Bigas | 01-04-2019 | Články | tXT verze

Společnost Sega nechce zůstat pozadu a rovněž se chystá svézt na nostalgické vlně, díky níž na nás útočí retro konzole snad ze všech stran. Její Mega Drive Mini se objeví […]


Editor NESmaker vám umožní vytvářet vlastní 8bitové hry

Autor: Honza Konfršt | 29-03-2019 | Články | tXT verze

Nostalgie je zákeřná věc, která vás zaručeně dohoní ve chvílích, kdy to nejméně potřebujete. V případě starých her to bývá přibližně kolem čtvrté hodiny ranní, kdy byste měli raději spát, […]


Program Retro Nation

Květen 2025

Pátek 2. 5. Artefakt: Carrier Command (Atari ST)

Pondělí 5. 5. Podcast: Wolfcast: Kvantové počítače 1

Středa 7. 5. Defrag: Šindži Mikami

Pátek 9. 5. Artefakt: Croc: Legend of the Gobbos

Pondělí 12. 5. Podcast: Retro noty: Hry ze starověkého Řecka – 2. díl

Pátek 16. 5. Artefakt:
The Elder Scrolls IV: Oblivion

Pondělí 19. 5. Podcast: Talk to…

Pátek 23. 5. Artefakt: No One Lives Forever 2

Pondělí 26. 5. Podcast: Naše filmy: Blade Runner

Středa 28. 5. Hardwarový dungeon

Pátek 30. 5. Artefakt: Puzzle Quest: Challenge of the Warlords


Retro konzole s nejširší podporou kompatibilních her přichází

Autor: Jiří Bigas | 25-03-2019 | Články | tXT verze

Polymega je zařízení, které se nebezpečně blíží označení ultimátní retro konzole. Pokud se vše povede, jak její autoři slibují. Jde o nostalgický systém, který umožní spouštět hry z prvního PlayStationu, […]


Herní mýty: Michael Jackson složil hudbu pro Sonica

Autor: Jiří Bigas | 19-03-2019 | Články | tXT verze

V roce 1994 vyšla pro konzoli Mega Drive hra Sonic the Hedgehog 3 od Segy. Netrvalo dlouho a lidé si povšimli, že některé ze skladeb, které ve hře zazní, nesou […]


Ztracená hra pro NES byla zkopírována a archivována

Autor: Jiří Bigas | 12-03-2019 | Články | tXT verze

Možná si ještě vzpomenete na hru UWC, kterou jsme vám představili minulý týden. I když se na wrestlingu pro NES pracovalo v roce 1989, až do začátku března zůstala jeho […]


Objevila se další zapomenutá hra pro konzoli NES

Autor: Jiří Bigas | 08-03-2019 | Články | tXT verze

Začátkem ledna jsme se na Vortexu věnovali ztracené verzi SimCity pro NES, kterou se podařilo vypátrat po 27 letech. Nestává se to každý den, ale podobný klenot se povede objevit […]


Star Trek: First Contact mohl být první hrou na Unreal Enginu

Autor: Jiří Bigas | 19-02-2019 | Články | tXT verze

V roce 1988 vyšla hra Star Trek: First Contact, která pochopitelně neměla nic společného s filmem Star Trek: První kontakt. Ten se měl stejnojmenné adaptace dočkat až o desetiletí později, […]


Pracovní stanice, IBM PC, Silicon Graphics a začátky 3D (díl 4.) – válka grafických API a konec UNIXových stanic

Autor: swarm | 18-02-2019 | Články | tXT verze

Druhá polovina 90. let byla naprosto zásadní dobou pro rozšíření 3D akcelerátorů téměř do všech segmentů výpočetní techniky od výkonných pracovních stanic až po obyčejné PC notebooky. Když jsem posledně […]


Herní mýty: Jak jsme tajným cheatem svlékali Laru Croft

Autor: Jiří Bigas | 18-02-2019 | Články | tXT verze

Málokterá série hráče tak fascinuje, pokud jde o virtuální nahotu. Od samého počátku fanoušci touží svléknout Laru Croft a sága Tomb Raider patří mezi nejvděčnější cíle nejrůznějších nude modů a […]


Herní mýty: Automat zabiják měl jako první usmrtit hráče

Autor: Jiří Bigas | 06-02-2019 | Články | tXT verze

První díl našeho nového seriálu o herních mýtech, legendách a konspiračních teoriích se vám podle dosavadních ohlasů líbil. A tak jsme se rozhodli na něj navázat dalším příběhem z cyklu […]


Cartridge pro Mega Drive se stala nosičem nového alba

Autor: Jiří Bigas | 04-02-2019 | Články | tXT verze

Nebudu předstírat, že se vyznám v elektronické taneční hudbě. Přesto mě nadchla zpráva, že DJ Remute vytvořil nové album za pomoci konzole Mega Drive od Segy a k dispozici je […]


Pracovní stanice, IBM PC, Silicon Graphics a začátky 3D (díl 3.) – příchod textur a herních akcelerátorů

Autor: swarm | 01-02-2019 | Články | tXT verze

Začátkem devadesátých let už bylo jasné, že 3D je cesta, kterou se počítačový svět vydá. Ač v PC zatím žádné herní 3D akcelerátory neexistovaly, vývojáři her chrlili více a více her, […]


Herní mýty: Jak Saddám Husajn kupoval tisíce PlayStationů

Autor: Jiří Bigas | 29-01-2019 | Články | tXT verze

Ve Vortexu #66 jsme nakousli téma herních mýtů, legend a konspiračních teorií. Rozebrali jsme tajný vládní automat Polybius i prokletí série Madden, které má dolehnout na každého hráče, jenž se […]


Proč používáme pro pohyb ve hrách klávesy WASD

Autor: Jiří Bigas | 08-01-2019 | Články | tXT verze

Napadlo vás někdy přemýšlet o tom, proč vlastně při hraní akčních titulů na klávesnici používáme pro pohyb klávesy WASD a kde se toto schéma vůbec vzalo? Z dnešního pohledu se […]


Solid Snake se v Metal Gear: Doom vrátí do roku 1987

Autor: Jiří Bigas | 04-01-2019 | Články | tXT verze

V souvislosti s nedávnými pětadvacátými narozeninami Dooma nebo projektem Doomba jsme prohlásili, že kultovní akce od id Software je nevyčerpatelnou studnicí nápadů a experimentů. Dalším důkazem tohoto tvrzení je projekt […]


Proměnil Game Boy v bezdrátový gamepad

Autor: Jiří Bigas | 03-01-2019 | Články | tXT verze

Stále více hráčů má v oblibě nejen staré tituly, ale i staré ovladače. Existuje hned několik firem, které se specializují na výrobu retro gamepladů i joysticků, a šikovní kutilové si […]


Ztracené SimCity pro NES se vrací po 27 letech

Autor: Jiří Bigas | 02-01-2019 | Články | tXT verze

Praktická digitální archeologie zaznamenala další senzační úspěch. Po téměř 30 letech se podařilo vypátrat a zprovoznit prototyp strategie SimCity od Willa Wrighta a Maxisu pro konzoli Nintendo Entertainment System. Verze […]


Pracovní stanice, IBM PC, Silicon Graphics a začátky 3D (díl 2.)

Autor: swarm | 31-12-2018 | Články | tXT verze

S blížícími se devadesátými léty dostaly grafické pracovní stanice konečně potřebný výkon, abychom se mohli bavit o univerzálně použitelných řešeních i na 3D. Procesory typu RISC začaly být skloňovány uživateli napříč […]


Robotický vysavač umí vytvořit mapu do Dooma

Autor: Jiří Bigas | 25-12-2018 | Články | tXT verze

Možná to ani netušíte a třeba doma máte schopného 3D mapaře. To závisí na tom, zda se vám o úklid domácnosti stará robotický vysavač. Tato krkolomná podmínka není žádným naším […]


Vědec před 35 lety navrhl „perfektní“ vesmírnou hru

Autor: Jiří Bigas | 13-12-2018 | Články | tXT verze

Když se dnes řekne sandboxový vesmírný simulátor, většina hráčů si představí tituly jako Star Citizen, Elite Dangerous, No Man’s Sky nebo sérii X, která se na konci listopadu dočkala čtvrtého […]


Před 30 lety dokončil hru pro ZX Spectrum. Vyšla až nyní

Autor: Jiří Bigas | 11-12-2018 | Články | tXT verze

Představte si, že byste vytvořili počítačovou hru. Strávili byste prací na ní dva roky, měli ji téměř hotovou a těsně před vydáním by za vás někdo rozhodl, že nikdy nespatří […]


Nevídaná retro konzole. Místo obrazovky má osciloskop

Autor: Jiří Bigas | 05-12-2018 | Články | tXT verze

Na módní vlně retro konzolí se nesnaží svézt jen giganti herního průmyslu jako Nintendo nebo Sony, ale i nadšenci a kutilové, kteří vytvářejí úplně nové staré herní konzole. Jedním takovým […]


Bytefest 2018: fotky z akce

Autor: swarm | 30-11-2018 | Články | tXT verze

Přibližně před měsícem proběhla možná největší akce v ČR zaměřená na historické počítače. Ani tentokrát jsem si to nenechal ujít a samozřejmě všechno fotil. Přestože jsem si loni slíbil, že už […]


Star Trek: 25th Anniversary

Autor: Jiří Bigas | 01-11-2018 | Články | tXT verze

I když od roku 1971, kdy spatřila světlo světa vůbec první Star Trek hra, až do začátku devadesátých let vyšly bezmála tři desítky titulů z tohoto vesmíru, na drtivou většinu […]



TOPlist