Historie

Editor NESmaker vám umožní vytvářet vlastní 8bitové hry

Nostalgie je zákeřná věc, která vás zaručeně dohoní ve chvílích, kdy to nejméně potřebujete. V případě starých her to bývá přibližně kolem čtvrté hodiny ranní, kdy byste měli raději spát, ale místo toho sedíte s emulátorem své milované konzole z dětství a hrajete něco, nad čím by ostatní jen mávli rukou.…

Retro konzole s nejširší podporou kompatibilních her přichází

Polymega je zařízení, které se nebezpečně blíží označení ultimátní retro konzole. Pokud se vše povede, jak její autoři slibují. Jde o nostalgický systém, který umožní spouštět hry z prvního PlayStationu, Saturnu, Mega Drivu, modulů 32X i Sega CD, konzolí NES, SNES, Neo Geo nebo PC Engine.…

Pracovní stanice, IBM PC, Silicon Graphics a začátky 3D (díl 4.) – válka grafických API a konec UNIXových stanic

Druhá polovina 90. let byla naprosto zásadní dobou pro rozšíření 3D akcelerátorů téměř do všech segmentů výpočetní techniky od výkonných pracovních stanic až po obyčejné PC notebooky. Když jsem posledně skončil u konce roku 1996, trh s 3D akcelerátory byl v tu dobu podstatně rozmanitější než dnes.…

Pracovní stanice, IBM PC, Silicon Graphics a začátky 3D (díl 3.) – příchod textur a herních akcelerátorů

Začátkem devadesátých let už bylo jasné, že 3D je cesta, kterou se počítačový svět vydá. Ač v PC zatím žádné herní 3D akcelerátory neexistovaly, vývojáři her chrlili více a více her, které trojrozměrný svět počítaly s pomocí procesoru a detailnost grafiky se s každým rokem (a novými procesory) rychle zlepšovala.…

Solid Snake se v Metal Gear: Doom vrátí do roku 1987

V souvislosti s nedávnými pětadvacátými narozeninami Dooma nebo projektem Doomba jsme prohlásili, že kultovní akce od id Software je nevyčerpatelnou studnicí nápadů a experimentů. Dalším důkazem tohoto tvrzení je projekt Metal Gear: Doom, jehož autor se snaží – jak už ostatně název napovídá – převést úplně první Metal Gear z roku 1987 do Doom enginu.…

Proměnil Game Boy v bezdrátový gamepad

Stále více hráčů má v oblibě nejen staré tituly, ale i staré ovladače. Existuje hned několik firem, které se specializují na výrobu retro gamepladů i joysticků, a šikovní kutilové si leckdy podomácku upravují také originální původní ovladače tak, aby fungovaly i na nových zařízeních, nebo se dokonce zbavily kabelu ve prospěch bezdrátového řešení.…