Práci s Windows 95 šlo urychlit pohybováním kurzoru

Autor: Honza Konfršt | 16-07-2019 | Články | tXT verze

Práci s Windows 95 šlo urychlit pohybováním kurzoru. Zběsilé pohyby myši nebyly před dvaceti lety zbytečné, příčinou byla chyba systému


Proč vytvořil Tetris a Game Boy dokonalý pár

Autor: Jiří Bigas | 08-07-2019 | Články | tXT verze

Proč vytvořil Tetris a Game Boy dokonalý pár. Alexej Pažitnov mluví o nejoblíbenější verzi hry, kterou vymyslel. Ve Famitsu propadla


Na trh míří další mini retro konzole

Autor: Jiří Bigas | 19-06-2019 | Články | tXT verze

Na trh míří další mini retro konzole. TurboGrafx-16 Mini od Konami nabídne multiplayer až pro pět lidí


Zahrajte si hru podle Toma a Jerryho, která nikdy nevyšla

Autor: Jiří Bigas | 30-04-2019 | Články | tXT verze

Zahrajte si hru podle Toma a Jerryho, která nikdy nevyšla. Komunitě Hidden Palace se povedlo zachránit další ztracený titul pro SNES


Vytvořte si zdarma vlastní hru pro Game Boy

Autor: Jiří Bigas | 23-04-2019 | Články | tXT verze

Vytvořte si zdarma vlastní hru pro Game Boy. Šikovný vývojář udělal jednoduchý editor. Každý může oslavit 30 let Game Boye svým titulem


Návod v češtině pro hru na Game Boy byl v dřevních dobách malý zázrak

Autor: Jiří Bigas | 21-04-2019 | Články | tXT verze

Návod v češtině pro hru na Game Boy byl v dřevních dobách malý zázrak. Původní Game Boy dnes slaví 30. narozeniny. Podívejte se, jak vypadaly první české manuály


Zahrajte si nově objevenou hru pro SNES

Autor: Jiří Bigas | 09-04-2019 | Články | tXT verze

Zahrajte si nově objevenou hru pro SNES. Dosud neznámá plošinovka z roku 1994 vás vezme na Slovensko za Čachtickou paní


Modder napěchoval celého Dooma do jedné dlouhé chodby

Autor: Jiří Bigas | 08-04-2019 | Články | tXT verze

Modder napěchoval celého Dooma do jedné dlouhé chodby. Stačí jít rovnou za nosem až k závěrečným titulkům. Ale v cestě vám budou stát zástupy nepřátel


Podívejte se, jak se hraje Zelda v kooperaci

Autor: Jiří Bigas | 07-04-2019 | Články | tXT verze

Podívejte se, jak se hraje Zelda v kooperaci. Díky modifikaci půjde hrát The Legend of Zelda: Ocarina of Time z roku 1998 až v 15 lidech


Staré dvourozměrné klasiky ožívají ve stylovém 3D

Autor: Jiří Bigas | 03-04-2019 | Články | tXT verze

Zkusili jste si někdy představit, jak by vypadaly staré dvourozměrné hry ve 3D? Odpověď vám mohou částečně poskytnout nejrůznější pokračování a remaky, ale to není ono. Na kanálu Bitplex na […]


Mega Drive Mini nabídne 40 her a novou hudbu

Autor: Jiří Bigas | 01-04-2019 | Články | tXT verze

Společnost Sega nechce zůstat pozadu a rovněž se chystá svézt na nostalgické vlně, díky níž na nás útočí retro konzole snad ze všech stran. Její Mega Drive Mini se objeví […]


Editor NESmaker vám umožní vytvářet vlastní 8bitové hry

Autor: Honza Konfršt | 29-03-2019 | Články | tXT verze

Nostalgie je zákeřná věc, která vás zaručeně dohoní ve chvílích, kdy to nejméně potřebujete. V případě starých her to bývá přibližně kolem čtvrté hodiny ranní, kdy byste měli raději spát, […]


Retro konzole s nejširší podporou kompatibilních her přichází

Autor: Jiří Bigas | 25-03-2019 | Články | tXT verze

Polymega je zařízení, které se nebezpečně blíží označení ultimátní retro konzole. Pokud se vše povede, jak její autoři slibují. Jde o nostalgický systém, který umožní spouštět hry z prvního PlayStationu, […]


Herní mýty: Michael Jackson složil hudbu pro Sonica

Autor: Jiří Bigas | 19-03-2019 | Články | tXT verze

V roce 1994 vyšla pro konzoli Mega Drive hra Sonic the Hedgehog 3 od Segy. Netrvalo dlouho a lidé si povšimli, že některé ze skladeb, které ve hře zazní, nesou […]


Ztracená hra pro NES byla zkopírována a archivována

Autor: Jiří Bigas | 12-03-2019 | Články | tXT verze

Možná si ještě vzpomenete na hru UWC, kterou jsme vám představili minulý týden. I když se na wrestlingu pro NES pracovalo v roce 1989, až do začátku března zůstala jeho […]


Objevila se další zapomenutá hra pro konzoli NES

Autor: Jiří Bigas | 08-03-2019 | Články | tXT verze

Začátkem ledna jsme se na Vortexu věnovali ztracené verzi SimCity pro NES, kterou se podařilo vypátrat po 27 letech. Nestává se to každý den, ale podobný klenot se povede objevit […]


Star Trek: First Contact mohl být první hrou na Unreal Enginu

Autor: Jiří Bigas | 19-02-2019 | Články | tXT verze

V roce 1988 vyšla hra Star Trek: First Contact, která pochopitelně neměla nic společného s filmem Star Trek: První kontakt. Ten se měl stejnojmenné adaptace dočkat až o desetiletí později, […]


Pracovní stanice, IBM PC, Silicon Graphics a začátky 3D (díl 4.) – válka grafických API a konec UNIXových stanic

Autor: swarm | 18-02-2019 | Články | tXT verze

Druhá polovina 90. let byla naprosto zásadní dobou pro rozšíření 3D akcelerátorů téměř do všech segmentů výpočetní techniky od výkonných pracovních stanic až po obyčejné PC notebooky. Když jsem posledně […]


Herní mýty: Jak jsme tajným cheatem svlékali Laru Croft

Autor: Jiří Bigas | 18-02-2019 | Články | tXT verze

Málokterá série hráče tak fascinuje, pokud jde o virtuální nahotu. Od samého počátku fanoušci touží svléknout Laru Croft a sága Tomb Raider patří mezi nejvděčnější cíle nejrůznějších nude modů a […]


Herní mýty: Automat zabiják měl jako první usmrtit hráče

Autor: Jiří Bigas | 06-02-2019 | Články | tXT verze

První díl našeho nového seriálu o herních mýtech, legendách a konspiračních teoriích se vám podle dosavadních ohlasů líbil. A tak jsme se rozhodli na něj navázat dalším příběhem z cyklu […]


Cartridge pro Mega Drive se stala nosičem nového alba

Autor: Jiří Bigas | 04-02-2019 | Články | tXT verze

Nebudu předstírat, že se vyznám v elektronické taneční hudbě. Přesto mě nadchla zpráva, že DJ Remute vytvořil nové album za pomoci konzole Mega Drive od Segy a k dispozici je […]


Pracovní stanice, IBM PC, Silicon Graphics a začátky 3D (díl 3.) – příchod textur a herních akcelerátorů

Autor: swarm | 01-02-2019 | Články | tXT verze

Začátkem devadesátých let už bylo jasné, že 3D je cesta, kterou se počítačový svět vydá. Ač v PC zatím žádné herní 3D akcelerátory neexistovaly, vývojáři her chrlili více a více her, […]


Herní mýty: Jak Saddám Husajn kupoval tisíce PlayStationů

Autor: Jiří Bigas | 29-01-2019 | Články | tXT verze

Ve Vortexu #66 jsme nakousli téma herních mýtů, legend a konspiračních teorií. Rozebrali jsme tajný vládní automat Polybius i prokletí série Madden, které má dolehnout na každého hráče, jenž se […]


Proč používáme pro pohyb ve hrách klávesy WASD

Autor: Jiří Bigas | 08-01-2019 | Články | tXT verze

Napadlo vás někdy přemýšlet o tom, proč vlastně při hraní akčních titulů na klávesnici používáme pro pohyb klávesy WASD a kde se toto schéma vůbec vzalo? Z dnešního pohledu se […]