1000 Line Community Project
Autor: Liberation a kolektiv (21. 4. 2019) DWmegawad Club CZ – srpen 2020 Česká verze tradiční společné akce serveru DoomWorld pokračuje úspěšně už třetí měsíc, aktivita českých doomeřů nepolevuje a […]
The National Videogame Museum WAD
Autor: Christopher Baracani, Greg Labrec (30. 7. 2020) Máte rádi muzea? Chtěli byste si udělat výlet do Spojených států? V dnešním článku budete mít alespoň virtuálně tuto možnost. Podíváme se […]
Dead, But Dreaming (DB Project #25)
Autoři: Doomer Boards team (2. července 2020) Komunita kolem diskusního serveru Doomer Boards je poměrně aktivní a má za sebou celou řadu dokončených projektů většího či menšího rozsahu. Během dvou […]
Program Retro Nation
Květen 2025
Pátek 2. 5. Artefakt: Carrier Command (Atari ST)
Pondělí 5. 5. Podcast: Wolfcast: Kvantové počítače 1
Středa 7. 5. Defrag: Šindži Mikami
Pátek 9. 5. Artefakt: Croc: Legend of the Gobbos
Pondělí 12. 5. Podcast: Retro noty: Hry ze starověkého Řecka – 2. díl
Pátek 16. 5. Artefakt:
The Elder Scrolls IV: Oblivion
Pondělí 19. 5. Podcast: Talk to…
Pátek 23. 5. Artefakt: No One Lives Forever 2
Pondělí 26. 5. Podcast: Naše filmy: Blade Runner
Středa 28. 5. Hardwarový dungeon
Pátek 30. 5. Artefakt: Puzzle Quest: Challenge of the Warlords
Akeldama
Autor: Michael Jan Krizik (valkiriforce) a kolektiv (31.5. 2020) DWmegawad Club CZ – červenec 2020 Volbou měsíce se v rámci akce DWmegawad Club stal pro letošní červenec kompletní megawad Akeldama […]
25 Years on Earth
DWmegawad Club CZ – červen 2020 Autor: James “Phobus” Creswell (22. 5. 2020) Jak jsme avizovali v jednom z předchozích článků, Jirka Fuska (alias Anorak / jvempire) spustil na svém […]
DOOM Ethereal
Autor: Jakub “Rifleman” Prchal (18. 5. 2020) V současnosti se na tvorbě českých projektů pro klasický Doom podílí zejména komunita sdružená kolem serveru Liquid Doom, mezi jejíž nejaktivnější členy patří […]
Project Einherjar
Autor: Mike MacDee (Impie) (leden 2017) S herními a filmovými projekty na motivy knižních předloh se setkáváme v dnešní době poměrně často. Většinou se snaží přiživit na popularitě původního vzoru, […]
Cluster Bloom
Autor: Bloom Team (1. 5. 2020) Celosvětová pandemie koronaviru (COVID-19), jež jako by z oka vypadla katastrofickým a apokalyptickým filmům, plní stránky internetu, televizního zpravodajství i sociálních sítí. Nelze se […]
Doom Zero
Autor: Christopher Golden (DASI-I – 30.9. 2019) Tvůrci modifikací se v současnosti díky vymoženostem nových moderních portů přímo vyžívají v tvorbě co nejdetailního prostředí plného detailů, vypiplaných vizuálních efektů a […]
Massacre in Romero Games
Autor: Drugod (6. 3. 2020) Práce herního vývojáře je pro mnoho hráčů vysněným zaměstnáním. Nejde sice podle mého názoru o žádné terno a kariéra v herním průmyslu je zejména pro […]
Doom 64
Verzi Doomu pro konzoli Nintendo 64 již máme na našich stránkách relativně dobře zmapovanou, a to v podobě neoficiálních portů pro PC. Jeden z prvních našich článků se zmiňuje o […]
Spankraght: TSDITBOTC
Autor: De Koewels (KVN2140 – 1. 3. 2020) Pokud jste četli naše ještě čerstvé Hudební okénko, jistě vám neunikla zmínka o belgické industriálně metalové kapele Spankraght, která na 21. února […]
Czechbox
Autoři: Damned, enkeli33 (Matthias), Jaeden, Sulphurit, kloki38, Pipicz Vydání komunitního megawadu je vždycky radostnou událostí. Tím spíš, když se jedná o projekt z naší české (a slovenské) kotliny, kterých vychází […]
Easy Map
Autor: Matthias (Enkeli33) – (1.1. 2020) Období novoroční je vždycky spojeno se všeobecným, ačkoliv někdy trochu nuceným veselím během Silvestra a oslav Nového roku. I když se už sváteční režim […]
Bloom (Doom + Blood crossover) – první dojmy
Autor: Bloom Team (31. 10. 2019) Mnohé modifikace pro Doom se navždy zapsaly do herní historie. Z těch aktuálně nejpopulárnějších jmenujme nesmrtelný a stále updatovaný Brutal Doom nebo z něj […]
Masters Levels for Doom II – leebigh
Recenzi na oficiální datadisk k Doomu II, který nese nepříliš originální název Master Levels of Doom II, již přinesl v rámci seriálu o komerčních hrách na Doom enginu Pavel Ullrich […]
Sigil
Naše řada článků o komerčních hrách vytvořených na Doom enginu nám nabrala překvapivé obrátky. Zatímco v regulérním chronologickém pořadí by vás mělo čekat pojednání o Lost Episodes for Doom, na […]
Sigil [PC]
Rok vydání: 2019 Kdo nebo co je John Romero snad nemusím vysvětlovat (tedy kromě toho, že jeho příjmení španělsky znamená „rozmarýn“), protože ho v herním světě zná snad každý. Ale […]
Diabolus Ex
Autor: Arvydas “Arvell” Brazdeikis (6.7. 2018) Hudba: Dimitrij “ElMetallico” Petjakin Článků o samostatných úrovních nemáme na blogu příliš mnoho. Ale tu dnešní, velice povedenou mapu jménem Diabolus Ex, určitě nemůžeme […]
WolfenDoom – Blade of Agony: Chapter 2 – Shadows of the Reich
Autoři: Realm 667 Team (8. 6. 2017) Pokud by mi zájemce o modifikace pro Doom položil dotaz, jaký aktuální projekt bych mu doporučil, aby si mohl otestovat, co vytváří a […]
25. výročí Doomu a Sigil – nový megawad od Johna Romera
Nevím, jestli má smysl našim čtenářům připomínat datum 10. prosince. Ti zasvěcení jistě vědí, ale ti mladší nebo náhodní návštěvníci si možná nevzpomenou. Takže malé připomenutí – 10. dubna roku […]
Forest Swords (DB Project #03)
Autor: Doomer Boards Community (1. 6. 2018) Doomer Boards je pro mě doposud neznámé fórum věnované vesměs klasickému Doomu. Na dnešní dobu poměrně hýří aktivitou a kromě diskusí se jeho […]
High-Voltage Contest – recenze
Počátkem července roku vyhlásil Sledge, provozovatel serveru pro retro hráče High-Voltage, soutěž pro tvůrce map pro Doom o nejlepší nově vytvořenou úroveň. Informovali jsme o ní v našem novinkovém článku. […]
Doom 64 [Nintendo 64 + GZdoom port]

Když mi byl Doom 64 pro konzoli Nintendo 64 doporučen, očekával jsem prostě další port jako je Doom pro Jaguar nebo pro Playstation, ale… K mému velkému překvapení se tenhle […]
Chainworm Kommando 2 – demoverze a tvůrčí pauza
Autor: Chainworm666 (2018) V dubnu jsme podrobili recenznímu zkoumání projekt Chainworm Kommando od německého doomera jménem Chainworm666. Při hře jsem si liboval a rychlá akce v modernějším duchu přizpůsobená GZ […]