Doom

Waterlab GZD

Autor: Nigel “Enjay” Rowand (19. 3. 2017) Hudba: James “Jimmy” Paddock O skotském designérovi Nigelu Rowandovi známém pod nickem Enjay jsme poměrně dlouho neslyšeli. Posledními jeho samostatnými WADy jsou válečně zaměřené konverze Operation Overlord a BGPA Misions Liberation.…

Vulkan – Episode 1

Autor: DavidN (11. 3. 2017) Možná jste na konci některých našich článků zaregistrovali jako ilustrační doplněk psaného textu videa z You Tube kanálu Icarus LIVES. Mr. Icarus nám nabízí jednak pořad Doom Mod Madness v podobě videorecenzí modů pro Doom, vykutaných z hloubi internetu, ale také obsáhlé live streamy svých herních seancí, ve kterých hraje […]…

Brutal Doom: Beyond Hell and Earth (demo)

Autor: Das_M (2015) Brutal Doom je vepsán do historie jako jeden z nejznámějších a možná i nejhranějších modů pro Doom, zejména mezi mladšími doomery. Posloužil i jako zdroj dalších modifikací a úprav zbraní, grafiky či hratelnosti, ve kterých se alespoň já osobně už přestávám orientovat.…

Foursite

Autor:  Ben “Bauul” Mansell (16. 10. 2016) Po náloži pořádných megawadů Ancient Aliens a Japanese Community Project vám v dnešním článku přinášíme pohled pouze na jedinou solitární mapu pro Doom II jménem Foursite.…

Ancient Aliens

Autor: Paul “skillsaw” DeBruyne (17. 7. 2016) Soundtrack: Stuart “stewboy” Rynn Megawad Ancient Aliens je podle mého názoru jedním z nejvýraznějších tvůrčích počinů na doomovské scéně za loňský rok. Zpracovaný v klasickém stylu, navíc poskytující nevšední vizuální zpracování.…

Japanese Community Project

Autor: Kolektiv japonských autorů (2016) Japonská scéna kolem legendární série her od id Softu byla vždy pro mě velkou neznámou. Bláhově jsem se domníval, že japonští hráči holdují svým Pokémonům a podobným konzolově specifickým hrám a spíše pro PC hráče cílený Doom je pro ně na vedlejší koleji.…

Trump Doom

Autor:  TrumpDoom Team (28. 9. 2016) Období Silvestra a Nového roku bývá obvyklou příležitostí k bilancování. Zamyslet se, co přinesl uplynulý rok a s věšteckou koulí popřemýšlet ve snaze předpovědět, co nás očekává v době nastávajících 12 měsíců.…

THT: Threnody

Autoři: Chris Hansen a komunitní team (31. 7. 2016) Doom mariňák se smrtí nemá žádný problém. V boji rozsévá plnými hrstmi zkázu s pomocí svého arzenálu, a pokud jej zástupy mutantů z Marsu dostanou za typického výkřiku bolesti na kolena, uložená data na hard disku jej zresuscitují a vrátí do původní zdravotní kondice.…

Idoom mapping contest: Quake World

Autoři: Method, Klofkáč, Des_Arthes, Enkeli33, Pipicz, Damned, Jaeden Ve světě jsou poměrně časté komunitní projekty, ve kterých se designéři snaží vytvářet mapy na zadané téma, velmi často s omezeným a mnohdy až šibeničním časovým limitem.…

Scythe

Autor: Eric Alm, Kim “Torn” Bach (2003) Časopis SCORE, momentálně nejprodávanější periodikum věnující se počítačovým a konzolovým hrám na našem trhu, pod taktovkou staronového šéfredaktora Jana “Bludra” Modráka vzkvétá. Snaha o změny zavedených redakčních schémat a osvěžující pestrý obsah, nové rubriky např.…

The DOOM Tribute Project

Autor: Alando1 Recenze: Ondra “UltimateRetroGamer 9000” Krucký Čtvrtý Doom, vydaný bez pořadové číslovky v názvu, jak je aktuálně módním trendem, válcuje herní hitparády a ačkoliv se jedná o čistokrevnou moderní hru, některé klasické herní prvky a universum převzaté z původních Doomů a jistě i jeho špičkové kvality přitáhly řadu hráčů k návštěvě špičkově zpracovaného Marsu.…

Phobos Mission Control – John Romero´s E1M4

Autor: John Romero (26. 4. 2016) John Romero, jeden z hlavních mozků id Software a klíčová osobnost, která pomáhala stvořit základy sérií Doom a Quake, hýří poslední dobou nespoutanou aktivitou. V lednu nás překvapil svou novou mapou pro Doom – přepracovaným osmým levelem první epizody Doomu, s názvem Tech Gone Bad.…

Mor Doom

Autor: Michal “Activator” Morávek, Pavel “Saul” Morávek (1996) Putování po internetové síti je mnohdy nevyzpytatelné. Hledáte potřebný soubor či odkaz a ať děláte, co děláte, ke kýženému výsledku se nedopracujete. A naopak, náhodně zabrouzdáte na stránku, kde se pídíte po úplně jiných informacích, a narazíte na poklad, který má pro vás cenu zlata.…

Bloodstain

Autor: Pavel “Pipicz” Tvrzník (1. 1. 2016) Všeobecným veselím oplývající přelom roků 2015 a 2016 byl tentokrát štědrý nejen na objem vypitého alkoholu i nálož zkonzumovaného jídla a pochutin, ale užili si jej v neobvykle bohaté míře i fanoušci Doomu.…

Operation: Portalus

Autor: Kloki38 (2015) Slovenská doomovská scéna je pro mě velkou neznámou. Doposud jsem neměl možnost hrát dokončený megawad či add-on, jehož původem by byla země našich blízkých sousedů. Google mi našel pouze jednu mapu s “originálním” názvem MK-Noname od slovenského programátora a amatérského level designéra s nickem Mek.…

Doomed Space Wars

Autor: Paul Corfiatis (2015) Každý, kdo si občas pustí televizi, prohlíží internetové stránky nebo třeba zajde do některého z obchodních center, musí připustit, že současný čas je právě zasvěcen fenoménu Hvězdných válek.…

Tech Gone Bad – John Romero´s E1M8

Autor: John Romero (2016) John Romero je bezesporu “enfant terrible” herní scény. Poté, co se zapsal do historie vrcholného herního designu autorským podílem na hrách Doom, Doom II a Quake, svými manýry rockové hvězdy zadupal své předchozí vývojářské kvality do země a přivedl na svět jak hráči, tak i recenzenty povětšinou negativně hodnocený propadák Daikatana.…

DsDoom 3 beta

Autor: FANADICALCOWHEAD Musím se  pochlubit, že jsem se konečně pustil i do hraní modernějších reinkarnací Doomů. Podařilo se mi tak (zatím částečně) splnit další ze svých herních restů. Jako první jsem úspěšně pokořil základní verzi hry Doom 3 z BFG edice.…