TÉMA: Objevila se demoverze nikdy nedokončené adventury Big Brother

Americká společnost MediaX se do povědomí hráčů zapsala akorát dvouCDčkovou adventurou Queensrÿche’s Promised Land postavenou kolem členů stejnojmenné heavymetalové skupiny. Po jejich dokončení se pustili do tvorby nepřímého pokračování slavné […]
Arcade Hry – Retro PC víkend a rozhovor s Janem Ornou

Návštěvu Arcade Hry v Červeném Újezdu (www.arcadehry.cz) jsem měl v plánu několik let. Vzhledem k tomu, že to mám přesně 408 km daleko, tak se plánovalo, přemýšlelo s čím dalším […]
Vlaky ve videohrách
Vlaky. Od budovatelských strategií, přes téměř realistické simulátory, až po logické hříčky. Všude naleznete vlaky. Pojďte se semnou podívat na ty nejznámější vlakové herní tituly.Vlaky mám od malička rád, vždy […]
Program Retro Nation
Květen 2025
Pátek 2. 5. Artefakt: Carrier Command (Atari ST)
Pondělí 5. 5. Podcast: Wolfcast: Kvantové počítače 1
Středa 7. 5. Defrag: Šindži Mikami
Pátek 9. 5. Artefakt: Croc: Legend of the Gobbos
Pondělí 12. 5. Podcast: Retro noty: Hry ze starověkého Řecka – 2. díl
Pátek 16. 5. Artefakt:
The Elder Scrolls IV: Oblivion
Pondělí 19. 5. Podcast: Talk to…
Pátek 23. 5. Artefakt: No One Lives Forever 2
Pondělí 26. 5. Podcast: Naše filmy: Blade Runner
Středa 28. 5. Hardwarový dungeon
Pátek 30. 5. Artefakt: Puzzle Quest: Challenge of the Warlords
Průvodce žánrem FPS (3D stříleček) Jan Modrák a jeho cesta herními časopisy – část 1.

Doom (1993)3D střílečky nejsou moje parketa, jak jste jistě poznali z chudého zastoupení tohoto žánru zde pouze Wolfensteinem 3D. Nechtěl jsem však, aby případní milovníci tohoto žánru byli tady ochuzeni […]
TÉMA: Pohled do dávné adventurní historie studia Pterodon Software

Studio Pterodon Software, konkrétně Jaroslav Kolář a Petr Vlček, stáli u zrodu první komerčně prodávané adventury pro PC jménem Tajemství Oslího ostrova, aby ve stejném roce vydali i druhou point […]
Legendární číslo herního časopisu – Excalibur č. 18

Excalibur č. 18 patří jednoznačně k dalšímu z čísel herních časopisů, které si zaslouží pozornost a zařazení k těm legendárním exemplářům z herních tiskovin, které nad ostatní něčím vyčnívají a […]
Vzpomínám na léta s konzolí Playstation

Oslavy 30. výročí konzole Sony Playstation jsou v plném proudu. Naskýtá se tedy vhodná příležitost zapátrat v paměti a trochu si zavzpomínat na svoje prožitky s jednotlivými konzolemi od Sony. Je to […]
TÉMA: Vyšla česká verze knihy Umění klasických adventur – Historie point-and-click her

Fanoušky adventur již před šesti lety potěšilo uznávané anglické vydavatelství Bitmap Books unikátní knihou The Art of Point-and-Click Adventure Games obsahující desítky rozsáhlých a exkluzivních rozhovorů s klíčovými vývojáři stojícími […]
Legendární číslo herního časopisu – Score č. 3

Konečně. Teď si asi říkáte, co jako konečně? Tak tedy konečně přišla v seriálů článků o legendárních číslech herních časopisů řada na Score č. 3. Ono si to podle mě […]
Zajímavosti z digitální historie série Alien
Zajímavosti z digitální historie série Alien. Co jste možná nevěděli o hrách s vetřelci. Prvenství, rarity, zrušené hry i omyly
Hry na SNES – část 1. jRPG a sRPG původně jen japonsky

Tento tematický článek bude tak trochu o tom, proč považuji mnohé hry na Super Nintendo prakticky za nejlepší z konzolové produkce a SNESovky se tak staly vedle dungeonů na PC […]
Legendární číslo herního časopisu – Excalibur č. 11

Dalším číslem některého z herních časopisů, které na mě zapůsobilo doslova magicky, že nešlo dostat z hlavy a zapsalo se navždy nesmazatelně, byl beze sporu Excalibur 11. Mohla by to […]
Porno a pixely: První erotickou adventuru vydala Sierra
Porno a pixely: První erotickou adventuru vydala Sierra. Na obal hry se vyfotila trojice žen pracující pro vydavatele. Mezi nimi i slavná vývojářka
Legendární číslo herního časopisu – Score č. 30

Další povídání o některém z legendárních čísel herních časopisů mi zrovna koresponduje s aktuálním měsícem. Score číslo 30, o kterém bude řeč, vyšlo totiž právě v červnu. A to před […]
Legendární číslo herního časopisu – Score č. 5

Když jsem ve své mysli a následně ze skříňky s herními časopisy vybíral, které z dalších čísel je u mě zapsáno speciálním písmem a nikdy nezapomenu na to, čím mě […]
Požehnání i prokletí Star Wars: Dark Forces
Požehnání i prokletí Star Wars: Dark Forces. Realistické pojetí a komplexní level design v roce 1995 hru zdobil. Dnes může někoho zastrašit
Odkaz Posla smrti a historie (nejen) poslovské trilogie
Odkaz Posla smrti a historie (nejen) poslovské trilogie. Spolupráce Unknown Identity a Future Games zanechala na adventurním poli nesmazatelnou stopu
Před 30 lety vyšel první díl Need for Speed
Před 30 lety vyšel první díl Need for Speed. Debutoval pod trochu jiným názvem a na konzoli, která velkou díru do světa neudělala
Sbírka herního časopisu Score a o sběratelství i časopise tak nějak souhrnně

Dopředu napíši, neděste se, tohle je něco, z čeho se chci vlastně vypsat už delší dobu a nějak mi to přijde na konci roku jako vhodná chvíle v rámci toho […]
Legendární číslo herního časopisu – Score č. 4

V nedávné minulosti jsem tady probíral celkem již šest časopisů s ohledem na to, že jsou pro mě něčím více třeba jen díky období a celkové atmosféře okolo, v které […]
Legendární číslo herního časopisu – Excalibur č. 12

Když se čas od času nostalgicky prohrabu ve skříni mezi uskladněnými herními časopisy, a měl bych vybrat další legendární kousek, který se mi v mysli uložil tak nějak více, než […]
Making of Karateka
Making of Karateka. Unikátní interaktivní svědectví o vývoji slavné hry Jordana Mechnera z roku 1984
První hra podle Planety opic nevyšla. Zabil ji E.T.
První hra podle Planety opic nevyšla. Zabil ji E.T.. Prototyp z roku 1983 se našel až o mnoho let později. Nadšenci jej dokončili a nakonec i vydali
Legendární číslo herního časopisu – Score č. 6

Když jsem tak přemítal, které další číslo herního časopisu mě nezapomenutelně zasáhlo, tak po těch klíčových, které na mě působily atmosférou nějakého období, ať to byl podzim, blížící se zima, […]
Legendární číslo herního časopisu – Excalibur č. 15

Staré herní časopisy vždy tak nějak oplývaly zvláštní jedinečností a atmosférou, která je neopakovatelná. Neopakovatelnost je jednou z příčin, proč u obálky některého z časopisů začne člověku plynout myslí hromada […]