Curse of Azure Bonds – drobky na konec

A jako obvykle to zakončíme hrstkou zajímavostí. Jako první vyšel román Azure Bonds (první díl třídílné série The Finder’s Stone), záhy byl …
Curse of Azure Bonds – most memorable fights

Když jsem se vypravil do vesnice Hap, narazil jsem v tamní stodole na encounter, který byl jasně nad moje síly – ífrit (ten by byl ok) a s ním spousta drowích mágů […]
Curse of Azure Bonds – část první

Série článků o pokračování Pool of Radiance je tady. Už od začátku je příběh zajímavější než u předchozího dílu. V úvodu popsaném v manuálu …
Program Retro Nation
Červen 2025
Středa 4. 6. Defrag: Jaderný konflikt
Pátek 6.6. Artefakt: Zak McKracken and the Alien Mindbenders
Pondělí 9.6. Podcast: Wolfcast: Kvantové počítače 2
Pátek 13.6. Artefakt: Peter Jackson’s King Kong
Pondělí 16.6. Podcast: Retro noty
Pátek 20.6. Artefakt: Master of Orion
Pondělí 23.6. Podcast: Naše filmy
Středa 25. 6. Hardwarový dungeon: 3dfx
Pátek 27.6. Artefakt: Wing Commander IV: The Price of Freedom
Pondělí 30.6. Podcast: Talk to: Kristýna Sulková o českém dabingu
Avernum: Escape from the Pit … ale nejdřív do Jámy vstupme

Tahle hra mě už pár let lákala – milovníci starých her si ji nemůžou vynachválit a mě samozřejmě zajímalo, co na těch chvalozpěvech je, tím spíš, že ani přes velkou […]
Videohry podle Dragonlance – sečteno a podtrženo

A na závěr zhodnocení všech 8 (!) her z dragonlancovského universa. Připadlo mi, že nejlepšími měřítky budou tyto:1) Splnila hra ve své době očekávání hráčů?2) Jak dobře či špatně hra […]
The Dark Queen of Krynn – potěcha pro oka i Vola

Ilustrace, kterými se tvůrci inspirovaliV tomto graficky nejpokročilejším dílu krynnovské trilogie tvůrci častěji než v předchozích dílech čerpali inspiraci z bohatých zásob vynikajících D&D ilustrací, pochopitelně zejména z těch dragonlancovských. […]
The Dark Queen of Krynn – Bestiář

V tomto dílu potkáte mnohem méně nemrtvých, pestrost je však zachována, a co víc, vše je vyvedeno ve větším detailu, takže oko se pokochá.Ještěří lidé bakali, které přinesla příručka Time […]
The Dark Queen of Krynn – meč, magie a prach

Pár poznámek k D&D, dragonlancovským reáliím a jejich zpracováníVzhledem k tomu, že levely postav a s nimi i síla monster se v tomto dílu opět posunují o pěkný kousek vpřed, […]
The Dark Queen of Krynn – Jádro věci

Poslední díl krynnovské trilogie v enginu gold box. Stejně jako byl znatelný posun vpřed mezi prvním a druhým dílem, i třetí část s sebou přináší řadu vylepšení a inovací. Nejzásadnější […]
Death Knights of Krynn – menažerie vstává z mrtvých

Tak zas jednou došlo k tomu nejhoršímu, co se může bloggerovi stát – ztratil se mi komplet celý příspěvek. :-( A navíc jsem to zjistil s nemalým časovým odstupem, takže […]
Death Knights of Krynn

Protože Death Knights of Krynn vyšli pouhý rok po předchozím dílu (tedy v roce 1991), čekal jsem, že vývojáři použijí úplně stejné herní mechanismy, engine i grafiku a jenom změní […]
Champions of Krynn

Moje první setkání s gold box enginem. Trochu jsem se bál zklamání, ale zbytečně. Tohle je pořádné RPGčko, tedy zejména pokud přihlédneme k datu vzniku (1990). Hra (a s ní […]
Shadow Sorcerer – Refugees Not Welcome!

Minule jsem probral, jak Shadow Sorcerer vypadá a čím se liší od svých dvou předchůdců, a nyní se zaměřím na rozporuplné dojmy z jeho hraní.Napřed to byla docela zábava. Prozkoumávání […]
Shadow Sorcerer – Refugees Welcome!

Po dvou předchozích, mírně řečeno nevalných dílech (Heroes of the Lance (1988) a Dragons of Flame (1989)) jsem se na třetí pokračování z roku 1991 docela těšil, protože už na […]
Dragons of Flame – Where is Laurana?

Prošel jsem skrz podzemí do pevnosti, vrátil jsem se pro meč Wyrmslayer (který sice ve hře k ničemu konkrétnímu nepotřebujete, ale je zapotřebí ho mít pomyslně odškrtnutý jako splněný), osvobodil […]
Dragons of Flame – Tasslehof’s Map Pouch

Když bylo jasné, že už nějakou chvíli bloumám místnostmi pevnosti Pax Tharkas a podzemí Sla-Mori jsem nechal za sebou, začal jsem být nesvůj, že stále nemám meč Wyrmslayer. Znamenalo to, […]
Dragons of Flame – Wilderness Adventure

Minule jsem psal o tom, v čem se DoF oproti HotL posunuli k lepšímu, nebo aspoň směrem vzpřed. Tentokrát se budu věnovat tomu, co je na DoF blbé, přičemž dost […]
Dragons of Flame – NES rules!

Výrazně lepší hra než její předchůdce Heroes of the Lance, přičemž verze pro NES svými kvalitami jednoznačně předstihuje verzi pro osobní počítače, která se nedokázala vymknout šedivému průměru. Od předchozího […]
Heroes of the Lance aneb Jak se zabíjí černý drak

Napřed nějaké ty obrázky, pak nudné kecy a na závěr zase nějaké obrázky.Úvodem jedna drobná grafická zajímavost (a festovní nerďárna):Obálka původního dobrodružství z roku 1984, které odstartovalo celé dragonlanceové hraní. […]
Heroes of the Lance

Zhruba ve stejné době jako stategická war game War of the Lance vyšla hra Heroes of the Lance, popisující to samé období v dějinách Krynnu. (Respektive WotL prezentuje toto pětileté […]
Spelljammer: Pirates of Realmspace – Aj vaj

S:PoR je zkrátka strašně špatná hra. O tom svědčí i to, že i o těch nejobskurnějších D&D hrách, co jsem dosud hrál, jsem vždycky našel nějaké to walkthrough, tips&tactics, sérii […]
Spelljammer: Pirates of Realmspace – Space (I believe in)

Hodně jsem se na Spelljammer: Pirates of Realmspace (1992) těšil. Sliboval jsem si od něj Elite/Frontier, ale s tahovými souboji a ve fantasy prostředí. Bohužel jsem se dočkal asi nejhorší […]
Darklands – Vítejte v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. (A taky na Slovensku.)

Já jsem vlastně Darklands ani hrát nechtěl, jenom jsem do nich chtěl nakouknout, vyzkoušet si je. A stejně tak jsem o nich nechtěl psát. Ale když jsem zjistil, že Německo […]
Darklands – Párky s kyselým zelím

V čem tvůrci Darklands selhali?Nápady uvedené v předcházejícím příspěvku jsou skvělé. Jejich systémová implementace je také na vysoké úrovni. Propracovanost prostředí po stránce věrnosti, detailu a atmosféry je úžasná. Bojové […]
Darklands – Německo na podzim

RPG entuziasté po všech internetech se dušují, že Darklands musí znát a zahrát si každý správný hráč RPG. Já bych si dovolil nesouhlasit – Darklands by měl znát a zahrát […]