Herní mýty: Automat zabiják měl jako první usmrtit hráče
První díl našeho nového seriálu o herních mýtech, legendách a konspiračních teoriích se vám podle dosavadních ohlasů líbil. A tak jsme se rozhodli na něj navázat dalším příběhem z cyklu […]
Cartridge pro Mega Drive se stala nosičem nového alba
Nebudu předstírat, že se vyznám v elektronické taneční hudbě. Přesto mě nadchla zpráva, že DJ Remute vytvořil nové album za pomoci konzole Mega Drive od Segy a k dispozici je […]
Herní mýty: Jak Saddám Husajn kupoval tisíce PlayStationů
Ve Vortexu #66 jsme nakousli téma herních mýtů, legend a konspiračních teorií. Rozebrali jsme tajný vládní automat Polybius i prokletí série Madden, které má dolehnout na každého hráče, jenž se […]
Program Retro Nation
Květen 2025
Pátek 2. 5. Artefakt: Carrier Command (Atari ST)
Pondělí 5. 5. Podcast: Wolfcast: Kvantové počítače 1
Středa 7. 5. Defrag: Šindži Mikami
Pátek 9. 5. Artefakt: Croc: Legend of the Gobbos
Pondělí 12. 5. Podcast: Retro noty: Hry ze starověkého Řecka – 2. díl
Pátek 16. 5. Artefakt:
The Elder Scrolls IV: Oblivion
Pondělí 19. 5. Podcast: Talk to…
Pátek 23. 5. Artefakt: No One Lives Forever 2
Pondělí 26. 5. Podcast: Naše filmy: Blade Runner
Středa 28. 5. Hardwarový dungeon
Pátek 30. 5. Artefakt: Puzzle Quest: Challenge of the Warlords
Proč používáme pro pohyb ve hrách klávesy WASD

Napadlo vás někdy přemýšlet o tom, proč vlastně při hraní akčních titulů na klávesnici používáme pro pohyb klávesy WASD a kde se toto schéma vůbec vzalo? Z dnešního pohledu se […]
Solid Snake se v Metal Gear: Doom vrátí do roku 1987

V souvislosti s nedávnými pětadvacátými narozeninami Dooma nebo projektem Doomba jsme prohlásili, že kultovní akce od id Software je nevyčerpatelnou studnicí nápadů a experimentů. Dalším důkazem tohoto tvrzení je projekt […]
Proměnil Game Boy v bezdrátový gamepad
Stále více hráčů má v oblibě nejen staré tituly, ale i staré ovladače. Existuje hned několik firem, které se specializují na výrobu retro gamepladů i joysticků, a šikovní kutilové si […]
Ztracené SimCity pro NES se vrací po 27 letech

Praktická digitální archeologie zaznamenala další senzační úspěch. Po téměř 30 letech se podařilo vypátrat a zprovoznit prototyp strategie SimCity od Willa Wrighta a Maxisu pro konzoli Nintendo Entertainment System. Verze […]
Robotický vysavač umí vytvořit mapu do Dooma

Možná to ani netušíte a třeba doma máte schopného 3D mapaře. To závisí na tom, zda se vám o úklid domácnosti stará robotický vysavač. Tato krkolomná podmínka není žádným naším […]
Vědec před 35 lety navrhl „perfektní“ vesmírnou hru

Když se dnes řekne sandboxový vesmírný simulátor, většina hráčů si představí tituly jako Star Citizen, Elite Dangerous, No Man’s Sky nebo sérii X, která se na konci listopadu dočkala čtvrtého […]
Před 30 lety dokončil hru pro ZX Spectrum. Vyšla až nyní

Představte si, že byste vytvořili počítačovou hru. Strávili byste prací na ní dva roky, měli ji téměř hotovou a těsně před vydáním by za vás někdo rozhodl, že nikdy nespatří […]
Nevídaná retro konzole. Místo obrazovky má osciloskop

Na módní vlně retro konzolí se nesnaží svézt jen giganti herního průmyslu jako Nintendo nebo Sony, ale i nadšenci a kutilové, kteří vytvářejí úplně nové staré herní konzole. Jedním takovým […]
Star Trek: 25th Anniversary

I když od roku 1971, kdy spatřila světlo světa vůbec první Star Trek hra, až do začátku devadesátých let vyšly bezmála tři desítky titulů z tohoto vesmíru, na drtivou většinu […]
Slová sú niekedy viac…

Slová, obyčajné slová, ktoré tvoria úplne obyčajný text. A napočudovanie dnešnej mládeže je to zábavné hrať. Text a hra, hra a text. Dva obsahy, ktoré si boli na začiatku veľmi blízke. Rozhodne teda […]