PMD 85

Hra 270: Super Mission (1988)

Super MissionVývojář: Miroslav UrdaVydavatel: Miroslav UrdaVydáno 1988 pro PMD 85Žánr: PlošinovkaPočet hráčů: 1Stav: DokončenoPopravdě hry od Miroslava Urdy mi zatím moc radosti nepřinášely. Rescuer Willy (198?) a Cobra (1987) byly natolik zabugované, že se nedaly ani dohrát a Categoric (1987), Stripped (1987) a Hungry Pango (1988) příliš povedené nebyly.Super Mission je proto zatím s přehledem nejlepší hra, kterou autor vytvořil a to nejenom díky tomu, že neobsahuje žádné závažné bugy a dá se dohrát, ale i díky tomu že je to plošinovka, což je žánr, který bych tu rád viděl daleko častěji.…

Hra 237: Pexeso (1988)

PexesoVývojář: Petr Thiel & Martina NešporováVydavatel: 4004/482 ZO SvazarmuVydáno 1988 pro PMD 85Žánr: Desková hraPočet hráčů: 1 - 2Stav: DokončenoPod záštitou Svazarmu vyšly v únoru 1988 dvě hry Pexeso - ta první s elektrickými značkami a druhá s dětskými obrázky od Martiny Nešporové.…

Hra 236: Penetrator (1988)

PenetratorVývojář: Vlastimil Veselý & Libor Bedrlík & Ladislav GavarVydavatel: VBG SoftwareVydáno 1988 pro PMD 85Žánr: Shoot 'em upPočet hráčů: 1Stav: DokončenoSkupina VBG Software vytvořila několik podařených her (Flappy (1987), Manic Miner (1987), či Fred (1988)), přičemž u hry Penetrator opět čerpali inspiraci v zahraniční předloze, konkrétně ve stejnojmenné Spectrum hře z roku 1982. Jak se píše na úvodní obrazovce, úkolem je ovládat letoun s názvem Penetrator a proletět devět sektorů.…

Hra 212: Hungry Pango (1988)

Hungry PangoVývojář: Miroslav UrdaVydavatel: Miroslav UrdaVydáno 1988 pro PMD 85Žánr: ArkádaPočet hráčů: 1Stav: DokončenoMiroslav Urda už se nám představil s několika hrami (Rescuer Willy, Categoric, Cobra, Stripped), ale ani jedna si neodnesla příliš vysoké hodnocení.…

Hra 211: Galaxia (1988)

GalaxiaVývojář: Petr TůmaVydavatel: Ceres SoftVydáno 1988 pro PMD 85Žánr: StrategiePočet hráčů: 1Stav: DokončenoTato hra je stejně jako UFO-2 (1987) předělávkou legendární strategie Star Trek (1971). Jak se dočtete v úvodních instrukcích, stáváte se kapitánem kosmické lodi Galaxia a vaším úkolem bude osvobodit galaxii od Ufounů.…

Hra 210: Fred (1988)

FredVývojář: Vlastimil Veselý & Libor Bedrlík & Ladislav GavarVydavatel: VGB SoftwareVydáno 1988 pro PMD 85Žánr: LogickáPočet hráčů: 1Stav: DokončenoFred je česká odpověď na vynikající původně japonskou hru Flappy (1983), kterou na PMDčko o rok dříve portovala právě skupina VBG Software, takže o přímé inspiraci není sporu. Jedná se tedy o kombinaci logické hry a plošinovky, ve které ovládáte mravence (?), jenž se snaží projít přes 28 místností až na konec, ke svému mraveništi.…

Hra 198: Bludiště (1988)

BludištěVývojář: Karel Šuhajda & Pavel Šindelka & Michal Černý & Tomáš ŠvecVydavatel: 4004/482 ZO SvazarmuVydáno 1988 pro PMD 85Žánr: ArkádaPočet hráčů: 1Stav: Dokončeno"Bludišťovek" jsme tu už měli několik, ale ty z pohledu první osoby jsou vzácné.…

Forth

Forth. Pro jedny samoúčelná hříčka, pro druhé geniální programovací jazyk, který neměl dostatečně účinný marketing. Těžko to dnes rozsoudíme, faktem ale je, že jazyk Forth stihl podobný osud jako jiný, svým způsobem revoluční jazyk APL.…

Sokoban

Jak nemám rád sudoku, původně japonská hra nazvaná Sokoban patří naopak mezi mé oblíbené hlavolamy (pokud ji neznáte, pomůže wikipedie). Přes svou zdánlivou jednoduchost je Sokoban jednou ze dnes stále řidších her, ve kterých člověk nad počítačem vítězí: složitou úroveň počítač nevyřeší, brutální výpočetní výkon se rozbíjí na sofistikovaném předivu vzájemných vazeb mezi objekty, které při řešení hlavolamu vznikají.…

Logik II aneb Zápisky psychothikovy

Grafika Logika dozná ještějistých změn.Mám mnoho nepěkných vlastností, a sveřepost, či spíše umanutost, mezi nimi zaujímá jedno z předních míst. Když se rozhodnu, že něco chci dokázat, obětuji pro to cokoliv, často v hodnotě, která přesahuje hodnotu dosaženého mnohonásobně, ale prostě – já to chci a nic jiného neřeším a nechci vidět.…

Logik aneb (zatím neveselé) příhody z programování

Zdroj: http://www.lenivyrodic.skHru Mastermind zřejmě všichni mí čtenáři znají: hrají ji dva hráči, přičemž jeden se snaží uhodnout barevnou kombinaci zvolenou druhým, který přesnost pokusů oceňuje udělením takového počtu černých (případně barevných) kolíků, kolik posic má hádající hráč správně, a takového počtu kolíků bílých, kolikrát se hádající strefil do barvy, ale ne do posice, přičemž je-li posici udělen černý kolík, nemůže již dostat bílý.…

Sudoku

Sudoku je věc, která mě nikdy nebavila; snad to bude tím, že jsem nikdy žádné nevyluštil. Nezaujalo mne ani mathematicky: jde o klasický problém úplného pokrytí, který se algorithmicky řeší methodou (mírně sofistikovaný) pokus-omyl, vznešeně arci nazývanou Dancing Links (pěkně je to vysvětleno např.…

Reversi

Vývoj mého javového emulátoru PMD 85 dospěl do fase funkčního testování, tedy je na místě pustit se do vývoje softwaru. Při jeho ladění nejlépe odhalíme, co už uspokojivě funguje a kde ještě bota tlačí.…