Playstation

Deset let s Rollcage Stage II

Přemíra závodních her v posledních týdnech může leckoho donutit podívat se do archivu na své osvědčené kousky. A mezi nimi by se klidně mohla nacházet nefalšovaná akční arkáda Rollcage. Netradiční závody prapodivných strojů, které měly kola větší, než jízdní kabinu, tudíž nebyl problém se otočit ve vzduchu o sto osmdesát stupňů a pořád pokračovat v krasojízdě.…

Deset let s Urban Chaos

Prodej britského studia Bullfrog firmě EA neznamenal jenom odchod kreativního vůdce Petera Molyneuxe, který si záhy založil vlastní studio Lionhead, ale rovněž odštěpení Mikea Disketta, Findlaye McGechieho a Guye Simmonse, kteří měli rovněž lví podíl na klasikách jako Theme Hospital, Syndicate nebo Theme Park.…

Deset let s Dino Crisis

Dinosauři. Nikdo nemá ani páru, jak to na Zemi vlastně vypadalo, když se po ní proháněla stáda Triceratopsů a Iguanodonů, ale všichni tak nějak víme, že to muselo být fakt velké maso.…

RETRO (9): Kouzelník na létajícím koberci…

V roce 1994 vydala populární softwarová společnost Bullfrog Productions. Hra Magic Carpet je určena pro operační systém MS-DOS a běží v rozlišení 320×240 s možností přepnutí do hi-res módu (640×480 - pouze datadisk Magic Carpet: Hidden Worlds a Magic Carpet 2).…

Playstation oslavuje 20 rokov!

Je to už pomaly viac ako 20 rokov, čo Sony predstavilo svoju konzolu Playstation. Toto predstavenie spoločnosti Sony navždy zmenilo herný trh. Dovtedy hry čo ste nespustili (respektíve spustili s veľkou obtiažou) na najnovších PC strojoch na Playstation bežali ako o život.…

RETRO (8): Another World, které musíte znát…

Původně byla tvořena na Amize, krátce poté vyšla i verze pro MS-DOS. V nedávné době byla hra postupně portována na mnoho platforem, včetně herní konzole. Nejnověji je zdarma k dispozici ROM pro Game Boy Advance a v dubnu 2006 došlo k jejímu znovu vydání na operační systém Windows. Od soudobých her se hra lišila jak technickým, tak uměleckým pojetím.Víte oč se jedná?Mladý vědec Lester Chalkyn King jednoho zamračeného večera přijíždí ve svém Ferrari k laboratoři, ve které se chystá provést experiment s urychlovačem částic.…

Net Yaroze – malý černý zázrak

První generace PlayStationu existuje v pěti různých variantách. Klasický PSX, hranatý šedý kvádr, je tou nejrozšířenější. V roce 2000 se objevila PS One, totožný hardware v o trochu menší a líbivější krabici, která byla díky přídavnému displeji a adaptéru na baterie ideálním společníkem na chatě mimo civilizaci.…

RETRO (7): Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft

Vyvinula společnost Core Design a vydala Enix a Eidos Interactive. Původní vydání v roce 1996 bylo určeno pro platformy MS-DOS, PlayStation a Sega Saturn. Hlavní postavou je fiktivní britská archeoložka Lara Croft, která pátrá po prastarých pokladech podobně jako Indiana Jones.…

PSIO – Playstation Input Output

Téměř jistě a nevyhnutelně se k nám řítí opravdový asteroid v podobě flešovací „kártridže“ pro samotný Playstation! Je konec žonglování s křehkými a nespolehlivými plackami, nastavováním a výměnami laserů! Welcome in the world of roms, PSX!…

Deset let s Omega Boost

Když se podíváte na nabušené portfolio studia Polyphony Digital, možná si v záplavě všech těch Grandiózních Turisem a Motorizovaných Toonových Grand Prix spíše všimnete neprávem přehlíženého simulátoru motorek Tourist Trophy. Ovšem přehlédnout Omega Boost, to by byl veliký hřích.…

Rozhovor s Faridem D. Starmanem

Povídání s Faridem Dilmaghani Starmanem se tématu mojí bakalářské práce týká zdánlivě velmi okrajově. Přeci jen, Faridův hlavní okruh činnosti se točí kolem konzolí, převážně těch od Sony. Přesto, až si poslechnete jeho velmi zajímavé vyprávění, narazíte hned na několik velmi důležitých styčných bodů s vývojem časopisů jak Level, tak Score, které ještě nikde nebyly (a po této výpovědi už ani nemusí :) publikovány.…

Poklad #16: Fighting Force

Konečně na to došlo. Na první opravdové herní zklamání, které jsem si, naštěstí pro mě, prožil "až" v roce 1998. Měl jsem tehdy čerstvě PlayStation, k tomu dvě hry (Tekken 2 a NHL 98) a dvě demo CD.…

Vzpomínka na Psygnosis

Společnost Sony se rozhodla, že zavře jedno z nejdůležitějších herních studií devadesátých let - Psygnosis, dnes známější jako Studio Liverpool. Tihle borci stojí za hrami, na kterých jsem vyrůstal, což znamená, že když se tahle zpráva linula redakcí Levelu/Hrej, pořádně to ve mě hrklo.…