PC

Duke Nukem 3D [PC]

Rok vydání: 1996 Ajaj! Naši planetu ovládlo UFO. Přiletěli, všechny zotročili a vše zničili. Země je ztracena! A hle, tu přichází naděje. Chlápek jménem Duke Nukem (Nuke ‚em… :)), což je kulturista, svalovec sršící testosteronem, magnet na ženy, milovník velkých zbraní, akční hrdina, co vypouští hlášky jako „I am here to kick ass and chew bubble gum… And I am out of the gum!“ nebo „I gonna get medival on your asses!“ případně „Your face, your ass, what’s the difference?“ Tak přesně tenhle hrdina popadne zbraně, nasadí si sluneční brýle, vydá se všechny ufouny vystřílet a zachránit ...…

PC Intel Pentium OverDrive 83MHz

Starý dobový počítač zvaný „ideál“, existuje vůbec něco takového? Pomineme-li, že pokud člověk má nějaké ty nostalgické choutky, snaží se mít to, na co si pamatuje ze své minulosti. Já například začal pařit hry na PC koncem roku 1993, to už herní odvětví bylo rozjeté, takže jsem naskakoval do rozjetého pařanského vlaku.…

VUJO 286 na 25MHz

Tentokrát to nebude žádný značkový stroj, ale to nevadí, protože tento počítač má ten nejmocnější čistokrevný starý 16-bitový procesor z řad PC. Není to ovšem Intel, nýbrž procesor řady 286 od firmy Harris a na magické frekvenci 25MHz.…

The Longest Journey [PC]

Rok vydání: 1999 The Longest Journey je učebnicová ukázka toho, že dobrou adventuru dělá z velké části skvěle napsaný scénář (což znamená silný propracovaný příběh, zajímavé a komplexně napsané postavy, zábavné dialogy, které dovedou být velice vtipné i velice vážné zároveň) a celkově to, jak je to pojaté… Je vidět, že norský scénárista Ragnar Tørnquist odvedl výbornou práci.…

Lands of Lore: The Throne of Chaos [PC]

Datum vydání: 1993 Na konci osmdesátých a začátkem devadesátých let minulého století byl oblíbený jeden herní žánr, který už poměrně vymřel. Jmenoval se „dungeon crawler“, obvykle nazývaný jen jednoduše „Dungeon“, česky pak „krokovací dungeon“ a byl to takový předchůdce dnešních RPG jako Skyrim, Zaklínač apod.…

The Operative: No One Lives Forever [PC]

Rok vydání: 2000 No One Lives Forever (často zkracováno jako NOLF) je střílečka, co vyšla někdy v roce 2000 a stojí za ní společnost Monolith (která vytvořila i hry jako je Blood, F.E.A.R., Tron 2.0 atd.)… Zřejmě si tehdy řekli, že stříleček, kde se masakrují démoni a ufouni už bylo dost.…

Quake II [PC]

Tentokrát to tvůrci pojali trochu vážněji. Už tu nejsou legrácky jako je potvorák s motorovkou a granátometem. Už tu není hřebíkomet (jen v datadisku). Quake II je prostě serious business. Zdá se, že na první díl ani nenavazuje nijak příběhově… Nicméně rezavá, industriální atmosféra tu zůstala, o tom žádná.…

Quake [PC]

Quaka mám zafixovaného jako vůbec první skutečnou 3D hru. Už to není 2.5D engine, který jen vytváří iluzi 3D, tak jako tomu bylo u Dooma a Duke Nukema. Už tu nejsou 2D spritové obrázky, ale zbraně, munice, powerupy a nepřátelé jsou skutečné 3D polygonové modely.…

Heretic II [PC]

Druhý díl Heretica začíná tam, kde první díl skončil. Elf Corvus bojuje s hadím jezdcem D’Sparilem a nakonec ho úspěšně poráží. Po boji je Corvus teleportován do dimenze, kde nic není… jen široko daleko pustiny (The Outer Worlds).…

HeXen II [PC]

Hexen: Beyond Heretic se dočkal pokračování, které je postavené tentokrát na Quake engine, takže technologicky to nemá s prvním dílem už nic společného… Ovšem… Systém hubů, pseudo-open-world, adventuření… to vše zůstalo zachováno tak, jak to máme rádi (nebo aspoň jak to mám rád já).…

ACT Apricot F2

Počítač z Velké Británie, který vyrobila v roce 1985 společnost ACT (Computers) LTD a modelové označení má Apricot F2. Tahle firma vyráběla hodně inovativní výpočetní techniku, a jak se zdá, byl tento kus jejím majetkem, protože na plastech je vyražené vlastnictví a to nejde přehlédnout.…

AutoCont AC 386SX-33MHz

Firma AutoCont byla založena v roce 1990 v Ostravě a jede o českou soukromou společnost. Na trh dodávala v devadesátých letech hlavně počítače, snad můžu říct, že je to značkový produkt a má označení AC 386SX- 33MHz se sériovým číslem 2632.…

Autocont AC 466 PVI

Zatím první, možná i poslední počítač s procesorem Intel Pentium z roku 1996, který je od známe společnosti Autocont. Nevybral jsem tenhle desktop náhodou, moc dobře si ho já pamatuji z reklam různých herních plátků a teď jsem ho našel i v časopisu Chip.…

Amstrad PPC 512

Amstrad PPC 512 neboli Portable Personal Computer přišlo na trh v roce 1988 a je to takový polo-notebook. Já přemýšlel kam ho zařadím, nakonec jsem se rozhodl do PC-XT. Má to sice vlastní LCD i je možnost běh na baterie, ale ty se nedají dobíjet a na ně to jede sotva hodinu a půl.…

Escom Happy PC

Dneska je den, kdy děti dostávají vysvědčení a u nás je to dokonce úplně první. Ten nejstarší syn, viz foto, ho právě dnes donesl za ukončení první třídy. Dokonce a to je shoda náhod, měl slíbený za samé jedničky nový počítač a on je samozřejmě má. Napadlo mě, že mu ukážu tenhle obrázek z letáku a PC […] The post Escom Happy PC appeared first on Clous.…

Herold PC-XT 10MHz

Dobrý den, jsem Personal Computer řady rozšířitelná technologie neboli XT a říkají mi Herold. Mám taky spoustu nevlastních bratrů, určitě nejznámější je IBM 5160, ale toho tu nenajdete a je to král králů.…

ESCOM JUNIOR

Každý PC nadšenec zná počítače ESCOM, když už ne přímo ze stolu, tak aspoň z letáčků, které se nacházely v různých počítačových časopisech a nebo herních. Já kdysi jeden takový počítač vlastnil, nešlo přímo o tento typ, ale byl to ESCOM.…

MB 386 NPM/40 NONE

Funkční neznámá deska s označením MB 386 NPM/40, která má integrovaný procesor AMD 386SX40MHz, dále 6x ISA 16-bit slot, maximu paměti bude nejspíš 16MB SIMM a je možnost tam dát koprocesor.…

ISA-386C

Pěkná velká dost poškozená, takže už nefunkční deska, na které si BIOS baterie vzala svoji daň. Určitě to byla radost, mít v bedně takovou fošnu, těch pamětí RAM co se tam vejde, to musel být super pohled, když byly zaplněné do posledního slotu.…

CPU notebooky

Procesor, neboli CPU, je srdce každého notebooku a tepe na různých frekvencích. V dobách minulých kdy v noteboocích vůbec nevládly 3D grafické karty, to byl právě on, co určoval jak bude hra hratelná a nejen hra, ale celý systém, pokud měl k sobě dostatek paměti RAM.…