Nezařazené

Quake [PC]

Quaka mám zafixovaného jako vůbec první skutečnou 3D hru. Už to není 2.5D engine, který jen vytváří iluzi 3D, tak jako tomu bylo u Dooma a Duke Nukema. Už tu nejsou 2D spritové obrázky, ale zbraně, munice, powerupy a nepřátelé jsou skutečné 3D polygonové modely.…

Sonic the Hedgehog [Genesis]

Videohra Sonic the Hedgehog (dále STH) vyšla v roce 1991 pro konzoli Genesis/Mega Drive a stala se natolik úspěšnou, že vzniklo pokračování a pokračování a další pokračování a hle. Dnes už mám mega obří sérii her roztroušených po všech možných i nemožných konzolích i PC.…

Doom 64 [Nintendo 64 + GZdoom port]

Když mi byl Doom 64 pro konzoli Nintendo 64 doporučen, očekával jsem prostě další port jako je Doom pro Jaguar nebo pro Playstation, ale… K mému velkému překvapení se tenhle Doom totálně liší od všech ostatních retro Doomů.…

Heretic II [PC]

Druhý díl Heretica začíná tam, kde první díl skončil. Elf Corvus bojuje s hadím jezdcem D’Sparilem a nakonec ho úspěšně poráží. Po boji je Corvus teleportován do dimenze, kde nic není… jen široko daleko pustiny (The Outer Worlds).…

HeXen II [PC]

Hexen: Beyond Heretic se dočkal pokračování, které je postavené tentokrát na Quake engine, takže technologicky to nemá s prvním dílem už nic společného… Ovšem… Systém hubů, pseudo-open-world, adventuření… to vše zůstalo zachováno tak, jak to máme rádi (nebo aspoň jak to mám rád já).…

HeXen: Beyond Heretic [PC]

Hexen (německy „čarovat“ nebo „čarodějové“) je moje vůbec první hra, kterou jsem dohrál do konce už jako malé škvrně a byl na to patřičně hrdý. A pak v průběhu života jsem se k němu ještě nesčetněkrát vrátil a užil si jej.…

Diablo + Hellfire + Diablo HD [PC]

Diablo snad netřeba představovat. Je to podle mě významná hra herní historie tak jako třeba Doom nebo Half-life nebo Tetris. Diablo je jednou z těch her, na kterou dostanu čas od času chuť a prostě si ji musím zahrát.…

Unreal [PC]

Příběh hry Unreal začíná ve vesmírné lodi, která převáží hromadu vězňů na vězeňskou planetu. Ovšem vesmírnou loď zachytí gravitační pole neznámé planety a přitáhne ji k sobě, což způsobí menší havárii.…

FOREVER 2018

Dokud to úplně nezapomenu, je třeba napsat malý report z letošního Foreveru. Dostal jsem se k tomu ale až teď. Letošní Foerver byl jeden z těch nejlepších, které kdy byly. Přispělo k tomu několik věcí.…

ÚPRAVA FDD APLS DF354H090F PRO AMIGU

Jak prosté. Našel jsem tuto mechaniku v pěkném stavu a co jiného s ní udělat, než ji zachránit před sběrným dvorem a zkusit ji upravit pro provoz s Amigou. Je to jedna z mechanik, u kterých není úprava obtížná.…

B.A.T.

[See image gallery at www.clous.cz] EXCALIBUR ČÍSLO: 4 Vydavatel: UBI Soft Rok vydání hry: 1989-90 Žánr: Adventura s trochou RPG   Krátký popis hry: Na konci jednadvacátého století, kdy celá Galaxie je pod vládou Země se o klid a pořádek stará organizace zvaná „Bureau of Astral Trubleshooters“, ve zkratce B.A.T.…

JAKÁ BYLA ATARIÁDA 2016

Tak honem, než všechno zapomenu :) Na letošní Atariádu jsme vyrazili v pátek po obědě ve složení já, JK40001, Sillicon a Nemox. Poslední dva zmiňovaní dorazili z Plzně ke mě domů.…

JAKÝ BYL KAPLICON 2015

Skvělý. Do Sinclair Klubu v Plzni jsme sice s TDM přijeli až v sobotu ráno, ale jak jsme zjistili, na místě stejně nikdo jiný nebyl než “plzeňæci” Sweet a Sillicon a tak jsme o moc nepřišli.…

Copy File

I pro Ondru existuje kopírovací program. Ten vytvořil Vít Libovický v roce 1986. Kopírovací program umožňuje zkopírovat soubor o maximální velikosti 50826 bajtů. Kopírovací program umožňuje manipulaci jen s jedním souborem.…

Nového psa starým trikům nenaučíš

Ptal se mě tuhle jeden čtenář na to, jestli bych někde nevyštrachal svou knížku o osmibitových tricích, protože by ho to zajímalo. Hlavně jestli se něco z toho dá použít ještě dneska… Tak: nedá!…