News

Brutal Doom vítězem ankety Mod of the Year 2017

Mám rád, když v období Nového roku neslyšíme různé Jobovy zvěsti a katastrofické scénáře či bilance, ale můžeme si poslechnout zprávy příznivé a nadějné. Zejména pokud se týkají naší oblíbené Doom scény a jsou důkazem její stálé životaschopnosti a vitality.…

Don´t Play With Hell – Preview

Autor: Mikhail “Bifurcator” Poltavsky (2017) Z dnešního článku budou mít radost fanoušci Brutal Doomu a moderních konverzí pro Doom, které ždímají GZ Doom engine na úplné maximum. Společně s hráči, kterým učaroval reboot Doomu z roku 2016 (pro mě Doom 4) a chtěli by si atmosféru této skvělé moderní hry užít i na starém dobrém […]…

Total Chaos – první dojmy z alfaverze

Je tomu docela dlouho – zhruba 2.5 roku – co jsme publikovali poslední novinku týkající se modifikace Total Chaos. Nadějně vyhlížející projekt, bořící mýty a přenášející GZ Doomem modifikovaný idTech 1 engine za hranice svých možností, se po kolekcích obrázků a prezentačních videí konečně dočkal hratelné verze.…

DooM Medley (IDDQD for Bobby Prince)

Autor: Elguitar Tom (2017) Se švédským kytaristou Elguitar Tomem jste se na našem blogu již mohli setkat. Před 2.5 lety jsme přinesli krátkou zprávu o jeho hudebním videu, které nabídlo kompletní “live” koncert nejen pro posluchače, ale i  pro křepčící mutanty z Doomu.…

Fucking HeXen – představení projektu

Autor: enkeli33 (Matthias)  Tvorba megawadů z pohledu šéfa vývoje není určitě jednoduchý úkol. Pokud celý projekt netvoříte sami, jak se říká na vlastní triko, tak zvládnout organizační záležitosti a ukočírovat tým mnohdy ne zcela dokonale spolupracujících autorů je bez pochyby velice komplikované.…

Fallout v Doom enginu – Shadow of Apocalypse

Autor: Oto “ramon.dexter” Brachtel Série postapokalyptických her Fallout je mezi herní veřejností známa jako typický zástupce RPG žánru. Novější reinkarnace od Bethesdy přinášejí také prvky 3D akcí, a to nejenom díky pohledu z vlastních očí, ale i akčnějšímu stylu hry.…

Shadow over the Pathoras – nový slovenský projekt na obzoru

Autor: Kloki38 Zprávy o nových připravovaných projektech z naší společné české a slovenské domoviny sepisuji vždycky rád. Jsou totiž dokladem toho, že aktivita komunity neustává a odkaz starého dobrého Doomu stále žije, i když aktuálně vrcholí hype kolem údajně ke kořenům se vracejícího rebootu Doomu – dílu čtvrtého, neobdařeného pořadovou číslovkou.…

Doombox

Autor: Jiří “Jvempire” Fuska (2015) Launchbox: Jason Carr Jak občas vídáme v různých diskusích, zejména na Facebookových stránkách, tak mnozí, zejména začínající hráči Doomu mívají problém se spouštěním her. Nám zkušeným matadorům již práce s porty připadá jako samozřejmost, ale mladým doomerům by se jistě hodilo univerzální řešení.…

Czechbox – nový Czech Made megawad v přípravě

Česká komunita se nesmazatelnou stopou zapsala do historie tvorby modifikací pro Doom. V době počátečního rozpuku nových map působil Pavel Hodek, známý též pod přezdívkou “Czech Doom Guru”, spoluautor komerčních her Hell 2 Pay a Perdition´s Gate a autor rozsáhlé mapy Galaxia.…

IDKFA – Knee Deep In The Dead soundtrack

Autor: Andrew Hulshult Správný doomer při hraní potřebuje dodržovat adekvátní režim, aby jeho tělesná schránka nepřišla k úhoně, a nezískal krční ústřel, zánět šlach nebo si nepochroumal bederní páteř od statické polohy u počítače.…

Doomjà-vu – It´s Never The Same

Autoři: Angry Saint, D. Scratch, Evil Space Tomato, Sgt. Shivers, Xaser, zrrion the insect (2015) Designér Daniel “Tormentor667” Gimmer se kromě prací na designu nových levelů pro Doom (v současné době se věnuje novému modu navazujícím na tradice WolfenDOOMů od Laz Rojase – Blade of Agony) zabývá i vedením svých webových stránek Realm667, které byly po [...]…

Operation: Portalus – nový název, nové demo

Autor: Kloki38 V květnu loňského roku jsme představili připravovaný projekt slovenských doomerů Klokiho a Doomera určený pro Doom 2, nesoucí název Project Portalus. Jako přílohu článku jste si mohli stáhnout demoverzi čítající pět hratelných levelů.…

Brutal Doom a jeho následovníci

Brutal Doom je v současnosti jedním z nejúspěšnějších projektů vylepšujících hratelnost starého dobrého Doomu. Nepřináší sice v základní verzi nové mapy, jedná se o “pouhou” modifikaci, ale úpravou hratelnosti a vybalancováním nepřátel a zbraní a v neposlední řadě grafickými efekty a záplavou brutality měnící hráčův monitor v krvavé jezero si získal velkou popularitu v doomovské [...]…

DooM Concert – Knee Deep in Metal

Autor: Elguitar Tom, DAS_M (2014) Hudba podkreslující akční scenérie v našem oblíbeném Doomu, jejímž autorem je Bobby Prince, se díky kultovnímu statusu hry stala natolik oblíbenou, že se dočkala mnoha nových přepracování.…

Project Portalus – nová modifikace od našich Slovenských bratří

Autor: Wolf Soft (Kloki38, Doomer) Vždycky mě potěší, když mi v e-mailové schránce místo obvyklých obchodních nabídek, aktualizací sociálních sítí či jiného spamu přistane i pošta z trošku jiného soudku. A pokud se týká mého oblíbeného Doomu, udělá mi ještě větší radost.…

Total Chaos – vývoj pokračuje

V září roku 2012 jsem pln nadšení publikoval novinkový článek o modifikaci Total Chaos včetně připojeného prezentačního videa. Projekt, který mi vizuálně i herně připomněl hororovou perlu Amnesia: The Dark Descent, byl plánován k vydání právě na rok 2012.…

Bloodstain – projekt se blíží ke zdárnému konci !

Před více než dvěma roky jsem v krátkém článku uvedl zprávu o vzniku nového českého megawadu jménem Bloodstain z dílny talentovaného českého designéra Pavla “Pipicze” Tvrzníka. Během uplynulých měsíců o projektu nebylo vůbec slyšet.…