emulator

RETRO (12): Polozapomenutelná starší hra Alien Breed 3D

Alien Breed 3D je herního žánru střílečky vydaná v roce 1995 vývojářem Team17 Software. Alien Breed 3D byla vynikající. Hrubá grafika mi nevadila. Dost se mi líbily zatopené prostory. Dokonce kámoš Jarda, který v té době nedal dopustit na DOOM, přiznal, že Alien Breed 3D má mnohem lepší atmosféru.…

Forth

Forth. Pro jedny samoúčelná hříčka, pro druhé geniální programovací jazyk, který neměl dostatečně účinný marketing. Těžko to dnes rozsoudíme, faktem ale je, že jazyk Forth stihl podobný osud jako jiný, svým způsobem revoluční jazyk APL.…

Sokoban

Jak nemám rád sudoku, původně japonská hra nazvaná Sokoban patří naopak mezi mé oblíbené hlavolamy (pokud ji neznáte, pomůže wikipedie). Přes svou zdánlivou jednoduchost je Sokoban jednou ze dnes stále řidších her, ve kterých člověk nad počítačem vítězí: složitou úroveň počítač nevyřeší, brutální výpočetní výkon se rozbíjí na sofistikovaném předivu vzájemných vazeb mezi objekty, které při řešení hlavolamu vznikají.…

Logik II aneb Zápisky psychothikovy

Grafika Logika dozná ještějistých změn.Mám mnoho nepěkných vlastností, a sveřepost, či spíše umanutost, mezi nimi zaujímá jedno z předních míst. Když se rozhodnu, že něco chci dokázat, obětuji pro to cokoliv, často v hodnotě, která přesahuje hodnotu dosaženého mnohonásobně, ale prostě – já to chci a nic jiného neřeším a nechci vidět.Přesně tak je to s Logikem: místo, abych si připustil, že hardware PMD 85 na hru s pěti posicemi a osmi barvami nestačí, strávím dva týdny programováním takového řešení, které hru do malé paměti PMDčka vměstná a všechny překážky objede.Stalo se a program se tedy blíží završení.Jak jsem uvedl minule, celý strom řešení se do paměti nevejde a musel jsem tudíž vymyslet, jak z něj vzít pouze část a zbytek nechat stroj dopočítat.V první fasi jsem se rozhodl, že ponechám ve stromu ty uzly, kde zbývá nejvýš n kombinací, pro dostatečné malé n (jež jsem po úvaze zvolil rovno osmi).…

Logik aneb (zatím neveselé) příhody z programování

Zdroj: http://www.lenivyrodic.skHru Mastermind zřejmě všichni mí čtenáři znají: hrají ji dva hráči, přičemž jeden se snaží uhodnout barevnou kombinaci zvolenou druhým, který přesnost pokusů oceňuje udělením takového počtu černých (případně barevných) kolíků, kolik posic má hádající hráč správně, a takového počtu kolíků bílých, kolikrát se hádající strefil do barvy, ale ne do posice, přičemž je-li posici udělen černý kolík, nemůže již dostat bílý.Klasický Mastermind se hraje se šesti barvami a čtyřmi posicemi, jeho vylepšená verse má barev osm a posic pět.…

Sudoku

Sudoku je věc, která mě nikdy nebavila; snad to bude tím, že jsem nikdy žádné nevyluštil. Nezaujalo mne ani mathematicky: jde o klasický problém úplného pokrytí, který se algorithmicky řeší methodou (mírně sofistikovaný) pokus-omyl, vznešeně arci nazývanou Dancing Links (pěkně je to vysvětleno např.…

Reversi

Vývoj mého javového emulátoru PMD 85 dospěl do fase funkčního testování, tedy je na místě pustit se do vývoje softwaru. Při jeho ladění nejlépe odhalíme, co už uspokojivě funguje a kde ještě bota tlačí.Začít jsem se rozhodl aplikací v assembleru, a poté si naprogramovat něco složitějšího v C.…

RETRO (9): Kouzelník na létajícím koberci…

V roce 1994 vydala populární softwarová společnost Bullfrog Productions. Hra Magic Carpet je určena pro operační systém MS-DOS a běží v rozlišení 320×240 s možností přepnutí do hi-res módu (640×480 - pouze datadisk Magic Carpet: Hidden Worlds a Magic Carpet 2).…

RETRO (8): Another World, které musíte znát…

Původně byla tvořena na Amize, krátce poté vyšla i verze pro MS-DOS. V nedávné době byla hra postupně portována na mnoho platforem, včetně herní konzole. Nejnověji je zdarma k dispozici ROM pro Game Boy Advance a v dubnu 2006 došlo k jejímu znovu vydání na operační systém Windows. Od soudobých her se hra lišila jak technickým, tak uměleckým pojetím.Víte oč se jedná?Mladý vědec Lester Chalkyn King jednoho zamračeného večera přijíždí ve svém Ferrari k laboratoři, ve které se chystá provést experiment s urychlovačem částic.…

RETRO (7): Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft

Vyvinula společnost Core Design a vydala Enix a Eidos Interactive. Původní vydání v roce 1996 bylo určeno pro platformy MS-DOS, PlayStation a Sega Saturn. Hlavní postavou je fiktivní britská archeoložka Lara Croft, která pátrá po prastarých pokladech podobně jako Indiana Jones.…

Gotek USB floppy emulátor pro Amigu

Na eBay a různých čínských serverech se už delší dobu prodává emulátor disketové jednotky v krabičce velikost 3.5″ disketové mechaniky umožňující emulaci diskety z image uloženého na USB flash disku. Emulátor je primárně asi určený jako náhrada disketové mechaniky pro … Celý příspěvek →…