Deset let s…

Deset let s No One Lives Forever

Zatímco dnes je komplexnost u first-person akce spíše na škodu a hráči si žádají něco nenáročného s jednoduchou dějovou linkou a trilionem pohyblivých terčů (viz prakticky každá druhá recenze na takový Bulletstorm), před deseti lety byla situace zcela opačná.…

Deset let s Flying Heroes

Počítačové hry české provenience se jen málokdy vezly na aktuální vlně popularity toho kterého žánru. Hidden & Dangerous, Mafia, Vietcong, Original War a další – všechny mají jedno společné. Jedná se o originální a původní tituly, které se pokoušely se vydat svou vlastní cestou, po níž před nimi ve většině případů nešel vůbec nikdo.…

Deset let s Daikatanou

Osobnost designéra Johna Romera i dnes přitahuje poměrně velký počet herních novinářů i obyčejných hráčů, kteří se zajímají o to, co legendární vlasáč dnes dělá. A to i přesto, že přesně deset let už nedělá nic pořádného.…

Deset let s Rollcage Stage II

Přemíra závodních her v posledních týdnech může leckoho donutit podívat se do archivu na své osvědčené kousky. A mezi nimi by se klidně mohla nacházet nefalšovaná akční arkáda Rollcage. Netradiční závody prapodivných strojů, které měly kola větší, než jízdní kabinu, tudíž nebyl problém se otočit ve vzduchu o sto osmdesát stupňů a pořád pokračovat v krasojízdě.…

Deset let s Urban Chaos

Prodej britského studia Bullfrog firmě EA neznamenal jenom odchod kreativního vůdce Petera Molyneuxe, který si záhy založil vlastní studio Lionhead, ale rovněž odštěpení Mikea Disketta, Findlaye McGechieho a Guye Simmonse, kteří měli rovněž lví podíl na klasikách jako Theme Hospital, Syndicate nebo Theme Park.…

Deset let s Theme Park World

Jestliže dvourozměrné tituly s přibývajícím věkem na kráse spíše nabírají, u ryze trojrozměrných titulů, zvláště těch z rané doby rozvoje 3D karet, je veliká vzácnost, když se na ně vydržíte dívat déle, než je nezbytně nutné.…

Deset let s Omikron: The Nomad Soul

Když herní novináři v roce 2009 hovoří o francouzském studiu Quantic Dream, v mírné nadsázce se dá říci, že v devadesáti procentech případů mluví o zákulisí vývoje chystaného hitu Heavy Rain.…

Deset let s Dino Crisis

Dinosauři. Nikdo nemá ani páru, jak to na Zemi vlastně vypadalo, když se po ní proháněla stáda Triceratopsů a Iguanodonů, ale všichni tak nějak víme, že to muselo být fakt velké maso.…

Deset let s Abomination: The Nemesis Project

Pouhé čtyři dny trvalo smrtelné nákaze, o níž si většina obyvatel Spojených států myslela, že jde jen o trochu agresivnější chřipku, aby všechny nevěřící Johny, Thomase a Suzanne brutálně sprovodila ze světa.…

Deset let s Omega Boost

Když se podíváte na nabušené portfolio studia Polyphony Digital, možná si v záplavě všech těch Grandiózních Turisem a Motorizovaných Toonových Grand Prix spíše všimnete neprávem přehlíženého simulátoru motorek Tourist Trophy. Ovšem přehlédnout Omega Boost, to by byl veliký hřích.…

Deset let s Shadow Manem

Je škoda, že firma Acclaim Entertainment musela v roce 2004 zavřít krám. Měla totiž super nápady na šokantní reklamní kampaně. Pro Shadow Mana, hru volně inspirovanou stejnojmenným komiksem, například chtěla koupit reklamní prostor od pozůstalých na skutečných hřbitovních náhrobcích.…

Deset let s Total Annihilation: Kingdoms

Stejně, jako se na DVD časopisu Level setkáváte s pravidelným videopásmem o deset let starém čísle, tak i na Hrej tomto blogu se, počínaje dnešním dnem, budete každý měsíc sem tam setkávat s jednou vybranou hrou, která tehdy buď dostala opravdu vysoké hodnocení, nebo byl její význam doceněn až v průběhu let.…