ADD

DragonStrike – friendly fire!

Tenhle příspěvek bude spíš galerie a trochu detailnější pohled na příběh hry, říznutí osobními dojmy z hraní, vše ostatní jsem napsal už v minulém příspěvku.Na tomto místě se patří zmínit, že titulní obrázek je z modulu Dragons of Hope (3.…

DragonStrike – dragon strikes!

Ještě než se vrhnu na trilogii pravděpodobně nejpovedenějších her ze světa Dragonlance (Champions of Krynn, Death Knights of Krynn a The Dark Queen of Krynn), je tady ještě jedna hra z Krynnu, které jsem se v rámci tohoto blogu nepověnoval - DragonStrike!…

Dragons of Flame – Tasslehof’s Map Pouch

Když bylo jasné, že už nějakou chvíli bloumám místnostmi pevnosti Pax Tharkas a podzemí Sla-Mori jsem nechal za sebou, začal jsem být nesvůj, že stále nemám meč Wyrmslayer. Znamenalo to, že jsem musel ve Sla-Mori něco přehlédnout, a tudíž že se tam jednak musím vrátit a jednak že se musím pokusit podzemní část hry zmapovat.…

Dragons of Flame – NES rules!

Výrazně lepší hra než její předchůdce Heroes of the Lance, přičemž verze pro NES svými kvalitami jednoznačně předstihuje verzi pro osobní počítače, která se nedokázala vymknout šedivému průměru. Od předchozího dílu se hra liší dvěma zásadními věcmi - tou první je tzv.…

Heroes of the Lance

Zhruba ve stejné době jako stategická war game War of the Lance vyšla hra Heroes of the Lance, popisující to samé období v dějinách Krynnu. (Respektive WotL prezentuje toto pětileté období jako celek, zatímco v HotL prožijete pár dní z posledního roku Války o Kopí).…

Al-Qadim: The Genie’s Curse – Land of Fate

Setting Al-Qadim vyšel v roce 1992 (tj. dva roky před hrou Al-Qadim: The Genies Curse). Téma a atmosféru velmi zdařile čerpá z pohádek Tisíce a jedné noci a dalších podobných příběhů, hollywoodských filmů s orientální tématikou a nakonec i z dějin středověké Arábie.…

Al-Qadim: The Genie’s Curse

Na různých fórech a stránkách o starých hrách se mnohdy dočtete, že ta a ta hra je little/forgotten gem. Často se jedná o prázdnou frázi, ke které jejího autora dohnaly spíš nostalgické vzpomínky než aktuální zkušenost, ale o Al-Qadimu tohle označení platí skutečně doslova - je to takový malý, polozapomenutý drahokam, kříženec Zeldy s Quest for Glory II, zasazený do kouzelného prostředí pohádek Tisíce a jedné noci.…

War of the Lance – Jak jsem zachránil Ansalon

Strategické a taktické možnosti nejsou ve War of the Lance nijak extra široké, takže hru může relativně snadno ovládnout i strategický laik, jako jsem já. Vyjma toho AI není nijak třeskutě bystrá - anebo se drží scénáře původní Války o Kopí, to nedokážu říct přesně.…

Spelljammer: Pirates of Realmspace – Space (I believe in)

Hodně jsem se na Spelljammer: Pirates of Realmspace (1992) těšil. Sliboval jsem si od něj Elite/Frontier, ale s tahovými souboji a ve fantasy prostředí. Bohužel jsem se dočkal asi nejhorší hry, kterou jsem za dobu existence tohoto blogu hrál, protože její tvůrci selhali prakticky ve všem, co s vývojem hry souvisí - game design, grafika, gameplay, vyváženost i debugging.…